Literatura
Bez porozumění textu a dovednosti s ním pracovat se dnes žáci a studenti neobejdou ve škole ani v běžném životě. Během výuky se snažíme je seznámit s různými typy textů, pracujeme ale také s grafy či tabulkami, učíme děti strategiím čtení.
Neméně důležité pro nás je, aby žáky čtení bavilo a vybudovali si k němu hezký vztah. To je možné díky osobnímu přístupu vyučujících, diskuzemi o knihách v hodinách i mimo ně, čtenářským dílnám a pestrému výběru knih napříč žánry ve školní knihovně.
Na čtenářskou gramotnost nezapomínají ani tvůrci přijímacích zkoušek na střední školy, proto jsou po absolvované výuce na tento typ úloh naši žáci lépe připraveni.
ČTENÁŘSKÉ DÍLNY
- Do výuky si žáci nosí knihy dle vlastního výběru. (Vlastní knihy nebo vypůjčená díla ze školní knihovny).
- Od běžných hodin literatury se dílny liší tím, že během hodiny žáci i vyučující cca 20 minut soustředěně čtou svou knihu (každý jinou, na pokračování), poté o vybraném tématu debatují, formulují své myšlenky, postřehy.
- Výuka dílen probíhá ve specializované učebně, kde mají děti možnost se uvelebit v sedacích pytlích, donést si polštářek či si jinak zpříjemnit čtení.
- Žáci si vedou své portfolio, čtenářský deník, kde sledují a hodnotí vývoj svých myšlenek během několika let.
ŽÁKOVSKÁ KNIHOVNA
- Fond žákovské knihovny je rozdělen podle věku žáků do tří čtenářských koutků na třech patrech budovy školy.
- Každý jeden koutek je kromě knihovny vybaven kobercem a pohodlnými sedačkami, kde mohou děti trávit přestávky.
- Tituly v knihovně pravidelně obnovujeme, nakupujeme knižní novinky, které žáky zajímají nebo si o ně dokonce sami požádají.